BİR PAZAR EYMİR

ODTÜ'nün çok büyük bir arazisi vardır. Herkesin ağzını sulandıran.
Bilkent'in mevcut kampüsünün büyük bölümünün ODTÜ arazisi olduğu söylenir.
Hatta bu araziye el konulabilmesi için önce ağaçların kestirtildiği de iddia edilir.
İşte bu kocaman arazinin içinde su sporlarının yapılabildiği bir Eymir Göleti de vardır.
Birçok ODTÜ'lü bu göleti görmeden mezun olur.
Bende sadece birkez gidebildim Eymir Göletine.
Oysa her pazar sabah 9 da bir otobüs kalkardı yurtlar bölgesinden.
Akşam 5 de de Eymir'den yurtlar bölgesine gelirdi.
Hazırlıkda son haftamıza girmiştik.
Black Sabatth dinlerken kupamdan çayımı yudumluyordum.
Confucius ranzasına uzanmış elinde teksirler, Ali sınava çalışıyordu.
Odanın kapısı hafifçe aralandı. Bülent kimseyi rahatsız etmemek için önce şöyle bir bakındı.
Sonra gelip Susku'nun sandalyesine oturdu.
Uyuyan yok değil mi diye de yavaşça sordu.
Gülümsedim... Anladık anladık dedi bu müzikte uyuyan olmaz diye kendisi cevapladı.
Bülent'te Bursalı idi. Teknik liseden gelmişti. Biz Bursa Erkek Lisesinden aynı sınıftan beş olmak üzere toplam 8 kişi gelmiştik. Onlarda teknik liseden 4 kişi.
Anneme sorarsanız size hani şu bir tepsi şekerpareyi yiyen çocuk mu der hemen.
Bülent Petrol bölümünde okuyacaktı.
Kasetçalara uzanıp müziğin sesini biraz kıstıktan sonra.
Sen hiç Eymir'e gittin mi diye söze başladı.
-Yoo gitmedim.
-Bu pazar gidelim mi?
-Ne yapacağız ki?
-Piknik yaparız.
-Mangal mı yakacağız?
-Yok be oğlum ne mangalı peynir ekmek domates.
-Bari yeşillikte olsun.
-Karpuzda alırız.
-Kim kim gideceğiz
-Sen, ben, Adnan, Burhan, Refik başını uzatıp Ali ile Confuciusa bakarak sizde gelirmisiniz?
Ali, sağol Salı günü final sınavına hazırlanacağım dedi.
Confucius, keşek dönem içinde olsaydı diye serzenişte bulundu.
Pazar sabah 9 olmadan yurtlar bölgesindeki durakta idik.
Mavi otobüs geldi 5 ergenlikten yeni çıkmış erkek itişe kakışa bindik.
Başka kimse gelmiyecek mi diye düşünürken 4 kız geldi koşarak.
Yola koyulduk.
Bizimkiler kikirdeşmeye başladılar, kızlarda kendi aralarında.
Bizde mevzu kızların kim olduğu idi.
Kızların arkasından konuşacağınıza gidelim söyliyelim beraber piknik yapalım dedim.
Hadi hadi git söyle, ısrarların baktım ardı arkası kesilmiyor.
Yanlarına gittiğimde  gülüşmeleri kesildi ama hala bana gülümseyerek bakıyorlardı.
Birazda bundan cesaret alarak,
-Biz piknik yapacağız, orada ne bulacağımızıda bilmiyoruz. İsterseniz birlikte piknik yapabiliriz
Hala gülümsüyorlardı
-Ne dersiniz diye sorumu tekrarladım.
-Olurrr dediler hepsi bir ağızdan.
Eymir'e geldiğimizde indik.
Ne bir tesis nede başka birşey Göl ve biz, yanımızda ne getirdiysek o.
İyi ki de çok şey getirmişiz.
Bu arada herkes tanışmıştı. Kızlar bizden daha hazırlıklı idi.
Nefis birgün geçiriyorduk
Sessiz sinema, sohbet, yanımızda getirdiğimiz plastik top ile istop ve yakartop
Herkesin yüzünü gülüyordu.
Kızlardan Aynur yavaşça yanıma yaklaştı.
Yorgunluktan yere oturmuş göle karşı ayaklarımı uzatmıştım.
-Kulağıma eğilerek sana bir sır vereyim mi?
-Tabii ki
-İlknur'a baktığını gördüm
-Güzel kız
-Kaçırdın elinden çıktığı var.
-Eh ne yapalım.
-Bir haftadır çıkıyor
-Eee
-Bütün bir sene platonik olarak sana aşıktı
-Nasıl yani, neden hiç gelip söylemedi.
-Belki zamanında fark etseydin.
-Madem bana aşıktı neden bir başkası ile çıkıyor.
-Kova burcu o gururludur.
Gülümsedim. Yaşadığım büyük bir şaşkınlıktı.
Kova burcunun gururlu olduğunu da öğrenmiş oldum.
Dönüşte herkes mutlu idi...
Fakat kızlarla ilgili aklımda kalan en büyük şaşkınlık
Üç ay sonra dönem başında Aynur'u yemekhanenin önünde görmüştüm
Yanında çok güzel bir kız ile
Onlara doğru yöneldim.
Yanında ki güzel hanım elini uzattı
-Ben Ayşen
-Okan
Bu sırada Aynur bize doğru döndü
-Okan annemle tanıştırayım seni
Aman tanrım dedim içimden iyi ki Aynur'a kız kardeşin mi diye sormamışım.
Hayatımda ikinci kez böylesine utanıyordum.
Hızla uzaklaştım yanlarından.
Bir daha Eymir gölüne gidemedik o gün muhakkak yine gidelim diye konuşmamıza rağmen
Ama kurulan sıcak dostluklar hiç unutulmuyor...

25/01/2012

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA