Kızarmış Domatesler

Domates dalında kızarırsa güzeldir. Son dönemde domatesler yeşil toplanıp güneşte kızartılıyor. Durun hemen celallenmeyin. Yazının domates ve ailesi ile bir ilgisi yok yazı kısaca akıllı telefon kullanımı ile ilgili abuk sabuk hatta azıcıkta sapık yazılar.
Bugün bir yazı okudum bu konu ile ilgili malesef ironi yapayım derken sapıklık yaptığını açık açık itiraf eden bir yazı.
Aynen şöyle başlıyor arkadaşlar ile bir lokanta da oturmuş sohbet ederken yan masadaki 3 kişilik aile gözüme takıldı. Genç bir çift ve çocukları. Sapık herif sana ne yan masadan anladık röntgencisin ama hadi bir baktın tamam yeter dön önüne sen. Efendim masalarında sohbet tatlıymış ama bu aile sohbet etmek yerine yemeklerini yiyip ellerindeki telefonlardan başlarını kaldırmıyorlarmış. Adam hem sapık hem de yemeğe beraber geldiği arkadaşlarına karşı saygısız. Bu arada çok bilgili entel olduğunu vurgulama yöntemi aynı akıllı telefonun ingilizce nasıl söylendiğini yazmak. Çok ağır eleştirdiğimi düşünebilirsiniz. Evet ama ne yapayım bana göre bu durumda bir yobazlık.
Yobazlık sadece din kullanılarak yapılmaz. Yeni olana böylesine karşıt olmakta yobazlıktır. Hem nasıl eleştirmem. Yere konulan tramway geçidi, dur, bisiklet yolu tarzındaki işaretleri insanların ellerindeki telefona baktıkları için konuşduğunu iddia edecek kadar da bilgisiz. Yıllardır tehlike öngörü eğitimleri veriyorum. İlk söylediğim "Bastığınız yeri görecek ve dikkat edeceksiniz" kafanızı kaldırıp gökyüzüne bakarak yürüyemezsiniz. O yüzden özellikle fabrikalarda ve trafiğin yoğun olduğu noktalarda dikkat işaretleri yere yapılır! Bu durum bir güvenlik gerekliliği hatta zorunluğudur. Akıllı telefonlar ile çooookkkkk ızaktan bile olsa en ufacık minnacık bağlantısı yoktur.

Bu konuda resmi gazetede bile Sağlık ve Güvenlik işaretleri yönetmeliğini bulabilirsiniz.
Bugün artık teknoloji çağında olduğumuzu ifade ediyorsak bu teknolojiyi kullanmak kimseyi zombileştirmez. Ben akıllı telefonumdan günlük gazetelerimi okuyorum, yazılarımı artık bloguma bu telefondan yapıyorum, kitaplarımı şimdilik olmak kaydı ile buradan sipariş ediyorum (kitabı elime alıp okumayı seviyorum kaldığım yeri işaretlemesi ve kokusu hoşuma gidiyor.), hatta dalında kızarmış domatesi bile burada buluyorum.
Yobaz olmayın, sapık hiç olmayın. Açıkça ben beceremiyorum bu akıllı telefonları kullanmasını diyemiyorsanız bile daha alışamadım deyin.
Ben dinamik sınavı öncesi Ankara'da Tavukçu da 3 arkadaşımla beraber hem yemek yeyip hem rakı yudumlanıp hemde ders çalışarak ama hiç konuşmayarak ertesi gün sınavdan çaktığımızı bilirim. Yada bir gün yine böylesi bir salaş meyhane de bir arkadaşımın şiir kitabı okuduğunu ve hiç sohbet etmeden o geceyi sadece onun şiirleri okuyuşunu dinleyerek geçirdiğimizi.
Yazılar sadece yazmak için değil. Yazılar sizden bir parça olması için yazılır. Dikkat edin hepimizin içinde biraz ondan biraz bundan var. Konuşurken yada yazarken hangi parçamızı ortaya çıkarıyoruz. Yoksa dalından olgunlaşmadan koparılmış doöatesler gibi güneşte kızarmayı mı bekliyoruz.

Sevgi ile kalın



Yorumlar

  1. Bizi anlatmissin Okan çok güzel Nejdet Agzitemiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince arkadaşım. Beğenmene sevindim

      Sil
  2. Bizi anlatmissin Okan çok güzel Nejdet Agzitemiz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA