İK Danışmanları için

Sadece Danışmanlar için değil tüm şirketler için kaleme aldım bunları....

Bizde bu işler neden olmuyor. Bunca yıllık iş hayatım da sadece İngilizleri kıskandım. Her seferinde beni şaşırtmaya devam ediyorlar.
Küçücük bir ada nasıl olurda bütün dünyaya hükmedebilir diye düşünmeyin nasıl bu kadar  yaratıcı oluyorlar diye hiç düşünmeyin. Yaptıkları işi doğru ve eksiksiz yapıyorlar. 
Türkiye de de birçok iş başvurum oldu. Doğru düzgünü bırakın çoğunda bir geri dönüş bile yapmadılar. 
İş görüşmesine çağıranlar ise çok daha komik durumlara düştüler.
*Kapıda size tekrar iş başvuru formu doldurtanlar
*Firma gizli diyen İK danışmanları
* Daha ilk buluşmada size kaç para istiyorsun diyenler
* Anlat bakalım diyenler
* Firma için ne yapacaksın diyenler
* Başvurduğunuz işin daha tanımını bile yapamayanlar
* 50-60 yıllık firma olduğunu söyleyip tek bir standart uygulaması dahi olmayanlar
* Genel Müdür ilanı verip Üretim Müdürü arayanlar
* Ebitta yı internet datası sananlar
Kısacası ne aradığını bilmeyenler. Yakın zaman da bir amerikan firması ile de iş görüşmesi yaptım. Önce İK danışmanlık firması aracılık etti firmanın adını gizli tutarak.
Sonra ikinci tura çağırdılar 1 saat içinde 3 farklı oda da 5 kişi ile görüştürdüler. Hadi anlat bakalım diyerek. İlan Genel Müdür ilanı idi.
1 ay kadar sessizlikten sonra amerikadan coo geldi dediler. Yanına giderken İK danışmanlık firması ilanı yeniden yayınladı.
Görüşmede biz karar değiştirdik genel müdür değil 2 tane genel müdür vekili alacağız dediler size de üretim den sorumlu genel müdür vekilliği düştü ne dersiniz.
Bu görüşmeden 3 hafta sonra da İK danışmandan firmanın diğer aday ile devam edeceğini söyleyen bir mail.
Bunu neden anlattın demeyin bu en iyi örneklerden birisi.
Bunu telefon ile söyleyenleri de var.
Geçenlerde ise buradan bir ingiliz firmasına iş başvurusunda bulundum.
Şaşkınlıktan nasıl bir cevap versem diye düşünürken bunları sizinle de paylaşmayı istedim.
İngiliz firmasının İK bölümünden kibarca yazılmış bir ön yazı ve 3 ek ile geldi cevap.
Görüşme için hazırlanan kısa listeye girdiğimi belirten ön yazı benimle görüşmekten mutluluk duyacağı cümlesi ile noktalanıyordu. Eklerden ilkin de yüz yüze görüşmenin tün detayları, seyahat planlaması için irtibat kurmam gereken kişinin bilgileri ve aklıma takılabilecek herşey vardı.
İkinci ekte ise vize almam için ihtiyaç duyacağım ıslak imzalı davet mektubu
Üçüncü ek ise yok artık detirtecek kadar detaylara sahip; 
-işin tam tanımı ne yapacağından nereye kime ne raporlayacağına kadar 
- çalışma saatleri, yemek molası ve yıllık tatil
- evini taşıyacaklar için bir sefere mahsus 1 aylık kira bedeli ve taşınma masrafları
- güvenlik ile ilgili açıklamalar
- sağlık sigortası açıklamaları
- ulaşım, telekomikasyon ve internet kullanımı
- aile için verilen destekler
- daha buraya eklemediğim detaylar

Size soruyorum neden biz bunu başaramıyoruz. 

Yorumlar

  1. Ben de Türiye de ofisi olan global bir firmaya yaptığım başvuruya aşağıdak igibi bir cevap aldım:.....any further

    Thank you for your application at MWH.

    We have reviewed your CV and unfortunately your skills and experience do not quite meet our requirements for this particular role, consequently we will not be taking your application any further.

    We wish you every success in your search for a suitable position that will best suit your capabilities and thank you for the interest you have shown in MWH.

    Kind regards,

    MWH HR Recruitment

    YanıtlaSil
  2. Okan Bey, maalesef bizde mesleklerin birçoğunun itibarı yok denecek kadar az. Avrupa'da ise en basit mesleğin bile bir itibarı var. Sebebi ise çok basit çünkü insana sadece insan olduğu için değer veriliyor. İngiliz İK firmalarının ilanlarına baktığımız da adayın yılda kazanacağı ücret (ortalama olarak) bile belirtiliyor ki bu ilan herkese açık, şeffaflığın boyutu...

    YanıtlaSil
  3. Sorun tepeden başlıyor. Bizde parası olan her şeyin sahibiyim zannediyor. Parası ile yetkiler verdiği kişilerde onun köleleri. Ondan başkasına saygı duymuyor.

    YanıtlaSil
  4. Selamlar, benzer bir teklifi geçen sene Total UK'den almıştım. Aynen sizin anlattığınız gibi 3 tane ek geldi mail'da. Fakat sonrasında internette biraz araştırdım ve bir çetenin böyle offer'lar gönderdiğini öğrendim. Total Türkiye'yi aradım böyle bir offer'ın Türkiye üzerinden gönderileceğini söylediler. Yanlış anlamayın ama böyle bir durumla karşılaşmamak adına farklı şekillerde sizinle irtibata geçen firmanın sandığınız firma olup olmadığını araştırın derim. Bu arada davetin gerçek olup olmadığını araştırmamdaki sebep firmanın görüşme için ulaşım maliyetlerini siz karşılayın geldiğinizde masrafların ödemesi buradan yapılacak denmesiydi... Anladığım kadarıyla çetenin amacı acente üzerinden bilet sattırmak.

    YanıtlaSil
  5. Kağan Bey blogtaki son yazımda bunlardan bahsettim ben de bu tuzağa düşmedim. Uyarınız için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA