DOLANDIRILACAKTIK DOSTLAR

Yeni yep yeni dolandırıcılık türleri çıkıyor ortaya. Gün geçmiyor ki çevremizden dolandırıldık gitti paramız diye bir haber çıkmasın.
İster istemez hayranlık ve kıskançlık duyuyor insan.
Hemen yanlış anlamayın kıskançlığım da hayranlığım da kolay para kazanmalarına yaptıkları şerefsizliğe değil.
Yaratıcılıkları ve işlerine gösterdikleri özene.
Bakıyorsunuz karşınızdaki oscarlık bir oyuncu telefonda sizi sürüklüyor
Nobellik bir yazar en ince detayına kadar düşünerek hazırlıyor dökümanlarını.
Her dolandırıcılık gibi suç işliyorlar, insanların bir anlık boşluklarından yararlanıyorlar.
Şimdi yeni bir dolandırıcılık türü için sizleri uyaracağım.
Sosyal medya kullanılarak yapılan bir dolandırıcılık.
Bu yazı aynı zaman da bir suç duyurusu
Sizler ve dostlarınız için ise uyarıcı olacak.
...
Bundan tam 9 gün önce bir elektronik posta aldım içinde yaptığım başvuruya istinaden iş teklifini içeren.
Elektronik posta sözüm ona TOTAL Oil and Gas UK firmasından geliyordu.
Aynı firma adına Linkedin de yayınlanmış ilanlar mevcuttu.
Çok fazla mükemmeldi gelen posta.
3 Ek ile beraber gelmişti.
İlk ek firmanın yazısı idi.
Bu yazıda en ince detayına kadar görüşme ve bu görüşme için yapacaklarım yazıyordu.
İkinci ek ise vize almam için geçerli firma tarafından yazılmış bir davet mektubu idi.
Üçüncü ek ise en ince detayı düzenlenerek hazırlanmış işle ilgili sözleşme metni idi.
Her şey hazırdı.
İlk mektupta tüm seyahat masraflarımın şirket tarafından karşılanacağı da yazıyordu.
Ancak seyahat hazırlıkları bilet, otel ve transferler için ilişki kurmam istenen seyahat acentesinin de bilgileri verilmişti.
Önce tereddüt ettim ve bekledim. Bu kadar mükemmel olması beni rahatsız etti.
Sonra konu hakkında bir yazı yazıp Linkedin de paylaştım.
Yazıyı yazdığım günden beri yaptığım tek hareket seyahat firmasına neler yapmam gerektiğini soran bir mail atmak oldu.
Bana daha sonra şirket tarafından ödeneceğini de belirten bir yazı ile depozito olarak 1500 USD yollamamı istedim.
Paranın transfer kanalının bir banka olmaması hesaba değil de Western Union aracılığı ile isme yazılı havale istemeleri, gönderdiğim mail adresi ile ilgili gmail den gelen ve bu mail adresinin hatalı olduğu uyarısı iyice şüphelerimi güçlendirdi.
Bugüne kadar da hiçbir hareket yapmadım beklemede kaldım.
Çevrem de durumu paylaştığım herkesin gidip en azından bir görüşme yapmam için telkinde bulunmalarına rağmen bekleme de kaldım.
İyi ki de kalmışım.
Bugün Linkedin deki paylaşımı mı görüp benzer bir olayın başına geldiğini söyleyen bir arkadaşın sayesinde dolandırılmak için seçildiğimi net olarak anlamış oldum.
Ona gelen teklifte BOEING firmasından.
Bana yönlendirdiği mail görünce aslında ne kadar sığ olduklarını da düşünmedim değil.
Tamamen standart bir yazı üzerine sadece firma isimlerini, irtibat isimlerini, firma ve şahıs bilgilerini değiştiriyorlar. Kalan yazı birebir aynı
Her 3 ek içinde geçerli bu durum.
Böyle bir yazı geldiğinde tavsiyem dikkate almayın.
Sizi heyecanlandırmış olabilir ama elektronik posta ve diğer bağlantıları kontrol etmeden harekete geçmeyin.
Verilen telefonu aramayın çünkü paranıza yazık.

Bu BOEING firmasından arkadaşa gönderilen ilk ek ;



Bu da bana TOTAL OIL and GAS UK firmasından gönderilen ilk ek


Siz siz olun sorgulamadan hareket etmeyin aman çok dikkatli olun.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA