BU TOPRAKLARDA ADAM OLMAK ZOR

Nedir biz adamların bu kadınlardan çektikleri.
Her eziyeti bize reva görüyorlar.
Okuduk o kadar özgürlüğümüzü kazanalım diye ama hala kadınların altında bir başka göz ile bakılıyoruz.
Her türlü baskı bize yapılıyor.
Bu ülkede çok zor şartlarda ve sınavlardan geçerek hem de dereceye girip okudum üniversiteyi
Yüzlerce kadının arasında üç beş adamdık biz.
Yine de hep sorgulandı zekamız bugünün moda tabiri ile matematiksel zekamız.
Üstüne yetmedi uzmanlık yaptık okuduk doyamadık okumaya ama kadın olamadık ya sadece adamdık biz.
Hep öylesine bakıldık.
Önce bedenimize
Skeçlerde itilmiş bile olamadık
Kakılmış olandık biz.
Özellikle son 20 yıldır gözlemliyorum adam olmak daha da zorlaştı bu topraklarda.
Suçlusu tabii ki de yalnız kadınlar değil
Biz adamlarda suçluyuz.
Hala her kadını potansiyel sapık olarak görüyoruz.
Metro da otobüs durağında her yaklaşanı sapık ilan ediyoruz.
Her gülümseyene hah bana değil de vücuduma gülümsedi diyoruz.
Kaslı değilse vücudumuz zaten ayrı bir aşağılama görüyoruz kadınlardan
20 yıldır adamların başrolde olduğu etkin olduğu ne bir film gördüm ne de bir dizi.
Biz adamlar hep kapı dinleyen, gıybet yapan, fitneci entrikacı bireyleriz.
Her dizi de kadınlar sütten çıkmış ak kaşık yaz biz erkekler hani şu adam dedikleriniz
Oyun bozan, düzeni bozan tembel yaratıklarız.
Hemen her dizide tokat yiyen bizleriz
Sonra adama şiddete hayır diyoruz.
Oysa televizyonlarda, sinemalarda öğretiyoruz adam dövülmeli diye
Birde fetva verdiriyoruz bilmiş kadınlara "Adama şiddet cennetten çıkmadır" diye
Oysa çoğu senarist bizden
Birçok ünlü yönetmenimiz var... hıııımmmmmm adı neydiiii neydiiiii
Neyse şimdi hatırlayamadım.
Vardır ama yönetmen adamlarımız
Vardır Oscar alan bir tane erkek yönetmen adam gibi adam
Ben hatırlayamamışım dır şimdi
Yıllar geçse de unutamam bana uygulanan cinsel baskıların tacizlerin bende oluşturduğu etkileri
Daha ilk çalışma hayatına atıldığım da öğrendim adam olarak işimin nasıl zor olduğunu.
O yerden bitme kadın amir
Benim boyum 1 85 o ise ancak 1 50
Nasılda taciz ediyor beni
Nasılda tehditler yağdırıyor
Her karşılaştığımız da sürtünerek geçmeler
Her toplantı da gözlerini dikip laf çarpıtmalar
Yok kaslarımın gücünü söylemeler
Yok gözlerimin gülüşünü övmeler
Ben onun için çalışan bir takım elemanı değilde
Akşam zevklerini tatmin edeceği bir oyuncağım sadece
Ben kaçtıkça yaptığı tehditler
Etrafa o bu akşam gelecek demeler
Diğer kadınlara sakın ha o benim olacak diye savurmalar
Oysa tek avantajı amirim olması
Benden kıdemli olması
Tek düşünmesi gereken iş
Ayrıldığım güne kadar her gün yaşadım ben bu tacizi
Ancak ayrıldığım gün dikilebildim karşısına
Sıkıştırdım onu duvara
Ben ve duvar arasında ne kadar da zayıftı
Nasıl da acizdi
Hergün yaşadığım korkuyu ilk defa o an burnuma çekebildim
Demek korku da böyle kokuyormuş
Korkunun kokusu mu bu kadar cazip kılan tacizi.
Nedir biz erkeklerin bu kadınlardan çektiği böyle.
Ne Ademe
Ne Havvaya
Ne Adem den
Ne Havva dan
Doğduk bir anne babadan
Adem olan da anlamıyor
Havva olan da
Yaratan da yaratıldı yaratılandan
Hepimizin bir olduğu bir dünya da yaşamak dileklerimle
Adam ya da Adem Havva değil insan olmaktır yaşamak...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA