DAYI

Köprüyü geçene kadar ayı ya dayı denir.
En azından eskiden böyleydi.
Böyle bir şey mi vardı.
Vardı tabii önüne bela geldi mi
Belayı görmezden gelir kurtulurdun.
6 yaşındaydım gündüz sokağın kadınlarından duyduğum bu sözü
Akşam Dayıma sordum.
Dayı sen Ayımısın
Güldü sinirine hakim olmaya çalışarak
Nereden çıktı bu şimdi oğlum dedi.
Fato abla dedi, "Köprüyü geçene kadar ayıya dayı denir diye"
Köprüyü geçince ben sana Ayı mı diyeceğim.
Bastı kahkahayı
O atasözü dedi.
Atasözü ne dayı dedim.
Büyüyünce öğrenirsin dedi savuşturdu beni
Bekledim büyüyeyim diye
Biriktirdim tüm ters gelen atasözlerini
Hep yazdım bir kenara
Üzüm üzüme baka baka nasıl kararı diye
İti andım çomağı hazırladım
Dağ adamı hasta eder sağ adamı
Yahu gripli mi bu dağ adamları
Deli deliden hoşlanır imam ölüden
Haydaaa neden duruyorum namaza bu imamın arkasında
Adam benden hoşlanmıyor ki
Ahlatın iyisini Ayılar yiyorsa pazara dayımla çıkıp iyi ahlat alırım.
Bir adama kırk gün deli desen deli olur
Kırk adama kırkar günden deli dedim kırkım çıktı onlara bir şey olmadı.
Fukaranın tavuğu tek tek yumurlar.
Heyyyyt çift yumurtlayan tavuk aramakla geçti ömrüm.
Horozu çok olan köyde sabah geç olur
Niye horoz ile güneş sistemi arasında nasıl bir bağ var
Saçın ak mı kara mı önüne düşünce bilirsin
Niye ayna yok muymuş bizim ataların devrinde.
Biriktire biriktire bunları
Ben ben oldum
Ben bilenin oldum
Her ayıya dayı demez oldum
...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA