VAH BENİM ÇİLEKEŞ BAŞIM

Ne oldu benim başıma ne oldu da bu kadar çilekeş oldu.
Sene 2017
Yirminci yüz yılın içerisinde yirmi bire doğru son sürat ilerliyoruz.
Takmışız 7. vitese
Tabii ben öyle sanıyordum.
14 yıl önce bu ülkeye bir değnek değdi.
Değnek ülkenin neresine değdi bilinmez ama akıl tutulması yaşanmaya başlandı.
Önce ülkenin yaşayanlarının vicdanları ile oynandı
Değnek vicdana değdi desek olur ama eksik kalır.
Mağdur edebiyatına başlandı.
En büyük mağduriyette söylem hep inanç özgürlüğü
Hani başını örten hor görülmüş
Hani cuma namazına giden fişlenmiş diye
1964 yılının bir pazar günü sabaha karşı dörtte açmışım gözlerimi bu dünyaya
Bursa da bahçeli bir evde
Bahçede o gün komşunun düğünü var.
Damat dut ağacının altında traş oluyor.
O zamanlar Bursa da apartman kültürü yok.
Neyse iki sokağın kesişmesinde benim doğduğum ev
Her iki sokağın da başında birer cami
Rahmetli babam bazen yukarıdakine bazen de aşağıdakine giderdi ikisinde de toplasan vakit namazlarında 10 u bulmaz cemaat
Her iki camii de mahalleli yaptırmış kendi cebinden
Kardeşim olunca büyümem için sepetlediler beni anneannemle dedemin yanına
Bahçeli başka bir eve
Sokağın başında bir camii aşağısında başka bir cami
5 yaşında daha Kuran Kursuna gönderdiler
İlkokula başlamadan daha 2 kere hatim indirmiştim.
O zamanlar merkezi hutbe yoktu. Her camii imamı kendisi hutbesini verirdi.
Her hutbe ayrı bir inanç baskısı idi.
İslamın 5 şartı bana eğer ezberlemez isem babamın cehennemde yanacağı söylenerek ezberletildi.
32 farz da daha da acımasızdılar, hani cennet anaların ayaklarının altında idi, ezbere söylemezsem annemin taşlanacağı tehtidini savurdular.
Alevilerin Kuran!ı tuvalete attığı yalanı ile gittim geldim ben o kurslara
Mum söndü iftirası bile çok basit kalır yanında
Siz bugün o yetişen neslin doğru kararlar vermesini bekliyorsunuz.
14 yıldır yalanlarla büyüyen Cumaya gittim fişlediler beni diyenler yönetiyor sizleri bizleri
Yalanla beslenmişler kin ile ara öğünlerini yemişler korku ile ninnileri söylenmiş kulaklarına
Yarın soracaklar korkuların gerçek olsun mu?
EVET derseniz tüm korkularınızı gerçeğe dönüştürecekler.
HAYIR derseniz bir şansınız daha var.
4 işlem yapamadan üniversite bitirtilen
Çalınan sorular ile doçent, profesör yapılanlar
Hırsızlıklarına kılıf bulmaya bile gerek duymayanların ülkesi olduk.
Benim başım ağrımasında ne yapsın.
Yarını görememe endişem yok benim
Yarınımdan korkumda yok
O korkuları çok uzun yıllar önce matematik teoremlerinin arasına gömdüm ben.
Ortak bölenlerinin en büyüğüne emanet ettim umutlarımı
Tutarlı olan her sistemin bir eksiğinin olacağını Kurt Gödel den öğrendim ben
Olasılık sıradan bir matematik deyimi değildir.
Sayıların ahenginin doğada ki tüm dizilimleri anlattığını biliyorum ben
Arrow'un imkansızlık kuramında anlattığı gibi, Toplumsal refah işlevi ancak diktatörsüzlük ile mümkündür.
Matematikten uzaklaştıkça cahilleşen ve sürü haline dönüşen toplumlarda ise tek bir bireyin yani diktatörün hükmü vardır.

Siz siz olun seçim hakkınız varken bunu devam ettirebilme adına kullanın kısaca HAYIR demeyi öğrenin...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA