TANITIM GRUPLARI NEDEN KAPATILIYOR

Çok sevdiği ce takdir ettiğim dostumun kaleminden. Noktasına virgülüne dokunmadan..



*TANITIM GRUPLARI NEDEN KAPATILIYOR, BİR BİLENİNİZ VAR MI?*
Tanıtım grupları biz ihracatçılara inanılmaz ufuklar açmıştı.
Özellikle alıcının güvenini gerektiren makina sektöründe *"TURKISH MACHINERY"* (MTG) fuara katılan firmaların beklentilerini fazlası ile karşılıyordu.
*Makina Tanıtım Grubu* sadece fuara katılıp lokum dağıtmıyordu.
Konularına göre dernek yetkilileri ile katılınan fuarlarda, yerel makina kullanıcı sektörleriyle anlaşmalar yapıyordu. 
Üst düzey hükümet ve stk yetkilileri ile görüşmeler yapılıp, Türk makinalarına daha sıcak bakmaları sağlanıyordu. 
Teşvik listelerine alınmamızı sağlıyordu. O ülkenin ihtiyaçları profesyonel şekilde sorgulanıp üyelere aktarılıyordu.
O ülke ve ülkedeki sektörle ile ilgili derlenmiş tecrübe ve profesyonel tavsiyeler üyelere veriliyordu.
Çok iyi bir tecrübe altyapısı ve know how oluşmuştu. Sektöre en doğru şekilde rehberlik yapıyordu.
Tanıtım gruplarının bütçesi ihracatlarımızdan yapılan kesintilerden oluşuyordu. 
Sektörümüz adına konuşuyorum. Makinacılardan kimse de kesintilerden şikayetçi değildi. 
Bu kesintileri seve seve veriyordu. Fuar katılımcıları her defasında teşekkür ve takdir ediyordu.
Çoğu sektörlerde küçülme görülürken, MTG Makina sektörünün sürekli ülke büyüme rakamlarının çok üzerinde seyretmesinin en önemli motoruydu.
Diğer sektörlerdeki durumu bilmiyorum ama bu kararla Makina Sektörü ağır darbeye maruz kalacak.
Makinayı en iyi makinacılar pazarlayabilir. Başkaları yapamaz. Özel uzmanlık ve tecrübe gerektirir. 
Bizim adımıza başka kurumlardaki görevliler yapamaz. 
Makina genel Türkiye standı altında bir yiyecek ürünü gibi pazarlanamaz.
Bütçeye ve etkinliklere başka sektör temsilcileri karar verirse rasyonel olmayan sonuçlar doğar.
Tanıtım grupları kuruluş yonetmeliğinde ARGE başlığı da var. Bizim sektörden olmayan yonetimler bu fonları amacına ulaştıramaz.
Yazık oluyor. Telafisi zor, büyük hata yapılıyor. Bütün kazanımlar heba olacak.
Onlarca yurtdışı sektör kuruluşlarıyla karşılıklı anlaşmalar var. 
İlişkide olunan teşkilatlara kapatmayı nasıl anlatacağız, bu ilişkiler ne olacak?
İlişikte olduğumuz kurumlar bir daha hiçbir sözümüze güven duymazlar.
Neden sektörlerle hiç tartışılmadı, bir sabah tüm sektörler gazetede okudu?
Eğer başka gruplarda problem varsa, neden o grubun rehabilitasyonu yerine tüm tanıtım grupları kapatılıyor?
Bir bileniniz var mı? Yoksa çok mu kolaycıyız ve yasakçıyız?
Mehmet Ağrikli

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

JIDOKA ÖĞRETİSİ 1

MAKİNE PLANLAMA

TELDEN ARABA